fbpx

Всеки един шофьор знае колко главоболия може да си спести, ако следи своевременно сигнализациите на своето табло и реагира адекватно на възникналите проблеми. Не пренебрегвайте нито един от признаците, колкото и елементарен да ви се струва.

И дори да не разбирате твърде много, потърсете нужната помощ, за да си спестите допълнителните дефекти. Аварийният режим обикновено е знак за не толкова дребно смущение. Светне ли чека, не подминавайте ситуацията, а реагирайте незабавно! Целта не е просто да изгасим лампичката, а да намерим и премахнем причината, която засяга една или повече системи от автомобила, нарушавайки правилната му работа.

Дебитомерът – отговорникът за оптимално количество въздух

Дебитомерът е онази малка по размер част с твърде важно значение за управлението на двигателя. Няма да срещнете съвременен автомобил, който да не изчислява именно с помощта на дебитомера оптималното количество впръсквано горивна смес. Този компонент е отговорен и за точния момент на запалване.

Дебитомерът е позициониран централно във всмукателната тръба. Той може да бъде открит на рамо с дължина около 50 мм. Посредством вграден щекер е свързан с ECU-то. Отвън не трябва да навлиза въздух. За целта е поставено малко уплътнение.

Заедно с количеството на въздуха, дебитомерът отчита както температурата, така и налягането му. Засечените стойности се подават на компютъра и последният отчита необходимото количество горивна смес, което трябва да се впръска. Също така се изчислява точният момент кога то трябва да бъде възпламенено. При дизелите дебитомерът се свързва със системата за рециркулация на газовете.

Защо е важен?

Дебитомерът е ключов компонент от всмукателния тракт на автомобила. Той е разположен между кутията на въздушния филтър и дроселовата клапа, както при дизеловите, така и при бензиновите автомобили. Дебитомерът често се оказва причина за дефекти при колите. Когато той не е изряден, моторът не може да работи оптимално. В някои случаи машината влиза дори в авариен режим.

Как да разпознаем симптомите

Дебитомерът е отговорен не само за разгръщане на мощността, но и за отделянето на минимално количество вредни емисии. Когато този важен сензор е дефектен или зацапан, той не подава коректни стойности. Оптималното количество гориво вече не може да бъде изчислено.

Вследствие на това към горивните камери постъпва или прекалено много, или твърде малко. На двигателя не му остава нищо друго освен да работи с пребогата или с бедна смес. Симптомите могат да бъдат загуба на мощност, неравномерна работа на мотора, прекъсване или повишени нива на вредните емисии. Последното ще познаете по необичаен, черен пушек от ауспуха. Не е гаранция все пак, че точно дебитомерът е отговорен за подобен ефект. Тези симптоми биха могли да се дължат също на повреда в турбото или на запалителната система.

При определени обстоятелства, когато дебитомерът е дефектирал или е силно замърсен, двигателят влиза в авариен режим. Тогава моторът работи по предварително дефинирани стойности с намалена мощността.

Това се случва с цел предпазване от големи повреди. Ето защо лампата Check Engine на таблото свети, а в компютъра се записва грешка. Това е сигурен знак да потърсите адекватна помощ за отстраняване на проблема, преди да е станало твърде късно.

Дебитомери за всички марки автомобили от T-Auto – онлайн магазин за оригинални и алтернативни авточасти.